Evaluering af Pust liv i din hverdag 2016
En evaluering af oplysningskampagnen 'Pust liv i din hverdag', der havde til formål at bidrage til at nedbringe andelen af personer med uopdaget KOL og at øge andelen af personer i risikogruppen, der søger læge med henblik på at få lavet en lungefunktionsundersøgelse.
Kampagnen evalueres med fokus på målgruppens kendskab og holdning til kampagnen, samt kampagnens betydning for udviklingen i viden og adfærd.
Kampagnebudgettet var på 1,1 mio. kr., hvilket blev fordelt på forundersøgelse og evaluering, udvikling af materialer, PR- og netværksindsats, tryk og forsendelse af materialer, udvikling af kampagnesite, lokalindsatser og Facebook-annoncer.
Kampagnen blev afviklet i uge 38 og 39 og bestod blandt andet bestået af et kampagnewebsite, en folder, plakater og infoskærme hos praktiserende læger, kommuner og apoteker mv., Facebook-aktiviteter på LungeforeningensFacebook-side og forskellige events.
Kampagnen blev gennemført i et samarbejde mellem Sundhedsstyrelsen og Lungeforeningen.



