Gå til hovedindhold

Evaluering af festmiljøkampagnen 2016

Sundhedsstyrelsen har i samarbejde med Dansk Live siden 2003 kørt kampagnen ”Roskilde Against Drugs” (RAD) på Roskilde Festivalen.

Sundhedsstyrelsen har i samarbejde med Dansk Live siden 2003 kørt kampagnen ”Roskilde Against Drugs” (RAD) på Roskilde Festivalen. Fra 2008 udvidede man kampagnen til andre festivaler under navnet ”Music Against Drugs” (MAD), og i 2009 blev kampagnen udvidet til også at omfatte en række spillesteder rundt om i hele landet.  

I 2016 er der på landsdækkende plan 21 festivaler, der støtter kampagnen hele sommeren, og 50 spillesteder, der formidler kampagnens budskab gennem efteråret. Formålet med kampagnen RAD/MAD er at markere en klar holdning mod stoffer samt ønske om at hjælpe de unge med at sige nej til stoffer. Den primære målgruppe er unge mellem 16 og 24 år, men med hovedfokus på den ældre del af målgruppen, de 18-24 årige. 

Evaluering af indsatserne 2016


Evaluering af festmiljøkampagnen 2016 infografik



Alkohol
Stoffer
Unges sundhed
Udgivet d. 28. november 2025