Covid-19 skal ikke længere være en alment farlig sygdom
Sundhedsstyrelsen har vurderet, at der ikke længere er grundlag for at kategorisere covid-19 som en alment farlig sygdom i Danmark. Ændringen vil gælde fra 1. april efter endt høring. Sundhedsstyrelsen kan ændre kategoriseringen tilbage hvis der f.eks. kommer ny meget sygdomsfremkaldende variant som vacciner ikke kan forebygge.