Festmiljøkampagnen 2014 - prækvalifikation (2. opdatering)
Sundhedsstyrelsen gennemfører nu prækvalifikation på Festmiljøkampagnen 2014.
2. Opdatering
2. opdatering i form af følgende 2 dokumenter:
1. opdatering
1. opdatering i form af spørgsmål og svar notat.
Sundhedsstyrelsen gennemfører nu prækvalifikation på Festmiljøkampagnen 2014.
Festmiljøkampagnen gennemføres som et samarbejde mellem Sundhedsstyrelsen og interesseorganisationen Dansk Live om forebyggende holdningskampagner overfor unges eksperimenterende brug af narkotika, og overfor de under 18-åriges brug af alkohol.
Dansk Live/Roskilde Festival er afsender på indsatsen. Dansk Live er fælles organisation for spillesteder og musikfestivaler, tidligere Festivaldanmark og spillesteder.dk.
De overordnede målsætninger for den narkotikaforebyggende kampagne er at markere musikfestivalernes/spillestedernes holdning mod stoffer og understrege, at stoffer ikke hører sammen med musik og socialt samvær – for at understøtte publikum i ikke at tage stoffer, herunder imødegå at unge debuterer med stoffer på festivaler/spillesteder.
De overordnede målsætninger for unge & alkohol-kampagnen er at kampagnen skal understøtte, at festivalerne overholder aldersgrænser og udskænkningsregler - for at begrænse alkoholforbrug blandt de meget unge og dermed sikre, at de unge får gode festivaloplevelser (uden drukskader, ulykker og konflikter).
Læs mere i udbudsbekendtgørelsen vedrørende festmijøkampagnen.