xmlns="http://www.w3.org/2000/svg" viewBox="0 0 54 54">
Gå til indhold
English

Kommunikation

Sundhedsstyrelsen kommunikerer for at fremme sundhed for alle. Vi sætter retning for sundhed, vi guider, udfordrer, skaber dialog og refleksion. Også om svære emner.

I vores kommunikation og den løbende udvikling af vores kommunikative indsatser arbejder vi ud fra tre overordnede mål: Tillid, fokus og professionalisering. 

Tillid: Vi vil fastholde omverdenens tillid til os, så vi kan arbejde for at fremme folkesundheden

Det skal være klart for omverdenen, hvem vi er, og hvilket bidrag vi yder. Kun med omverdenens tillid fastholder vi legitimitet og troværdighed til at indtage en fremtrædende rolle i arbejdet med at fremme folkesundheden i Danmark.

Fokus: Vi vil fokusere vores kommunikation, så vi når de rigtige mennesker med relevante budskaber på de rette kanaler

Vi skal træffe bevidste valg om, hvornår vi kommunikerer, til hvem og hvordan kommunikationen skal ramme. Vi skal være skarpe til både den strategiske prioritering af dagsordener, formater og talspersoner såvel som prioritering i målgrupper og kanaler.

Professionalisering: Vi vil blive endnu bedre til at kommunikere som organisation

Blandt både sundhedsprofessionelle, borgere og meningsdannere skal der herske enighed om, at vi i Sundhedsstyrelsen sætter standarden for sundhedskommunikation i Danmark og bidrager med en uundværlig sundhedsfaglig viden, der informerer og kvalificerer den politiske stillingtagen.

Sundhedsstyrelsens fem kommunikationsprincipper

Vi har i Sundhedsstyrelsen fem principper for vores kommunikation. Principperne er de dogmer, vi skal bygge ovenpå, når vi formidler alt fra interne nyheder over borgerrettede kampagner til nye anbefalinger og forskningsresultater.

  1. Vi kommunikerer for at fremme sundhed for alle – vi forandrer, sætter dagsorden og retning, udfordrer og skaber dialog og refleksion også om svære emner.
  2. Vi er resultatorienterede og genererer viden om, hvad der virker, og om vi når vores mål.
  3. Vi er målrettede og møder borgere, patienter og fagpersoner, der hvor de har brug for os, og hvor det skaber mening for dem.
  4. Vi er modige og kreative i vores valg af kommunikative greb, medier og kanaler for at nå helt derud, hvor vores målgrupper er.
  5. Vi er åbne og inddragende – vi samarbejder, indgår partnerskaber og stiller gerne op, fordi flere stemmer er højere end en.

Opdateret 11 JUL 2022

Tilmeld dig til vores abonnement og få nyheder direkte i din indbakke

Sundhedsstyrelsen på Twitter

Angiv Twitter brugernavn p� datakilden

Angiv Twitter brugernavn p� datakilden