xmlns="http://www.w3.org/2000/svg" viewBox="0 0 54 54">
Gå til indhold
English

Sociale medier

Sundhedsstyrelsen bruger sociale medier for at nå ud til så mange danskere som muligt. Vi ønsker at være mere synlige, transparente og tilgængelige for de mange borgere, der søger information om vores arbejde.

Sundhedsstyrelsen bruger:

  • Facebook, 
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Twitter 

Fælles for de fire platforme er, at Sundhedsstyrelsen ikke på samme måde kan udøve kontrol over persondata på dem, som vi kan med de platforme, der leveres af vores normale IT-leverandører.

Facebook, LinkedIn, Instagram og Twitter giver alle indsigt i persondata som køn, alder, land og by om dem, der følger os, kommenterer og reagerer på vores opslag. Den data er genereret på baggrund af brugernes tilladelser via deres privatindstillinger på platformene. Det er de data, vi anvender, når vi målretter indhold på platformene. Vi anvender persondata som køn, alder og by til at målrette indhold, så vi bedst muligt kan løfte de kommunikationsopgaver, vi har som styrelse. 

Hvis du vil vide, hvilke oplysninger, de sociale netværk indsamler og behandler om dig, kan du læse mere om det på nedenstående links:

Twitters egen side om databeskyttelse Facebooks egen side om databeskyttelse LinkedIns egen side om databeskyttelse Instagrams egen side om databeskyttelse

Formålet med databehandlingen på vores sociale medier er at give information om vores arbejde til borgere og give en indgang til dialog. Det kan bl.a. bestå af kampagner, temaer og muliggør interaktion mellem gæsterne på siderne om disse temaer samt at svare på eventuelle spørgsmål, ros og kritik.

Opdateret 24 SEP 2021